Saturday, 20 June 2015

{DIY} How To Make Polaroids + Gift Idea

Pola 

It's time for a new DIY. I know that a long time has passed since I posted my last DIY but I didn't have time to do one. This was the idea of my sister and with her help I created a really nice birthday present for a friend.
You know that I like photography. Now I decided that I'm going to give her memories. I take picture not only for my blog but also to remember moments. Normally I have them all on my computer and don't often print them. I just print some for my Photograph Cord. Polaroids for me are a really nice way to print photos. I like the way they look and they are so easy to make. So at the end I decided to bestow her some Polaroids in a bowl I made myself.
Maybe you are searching for a gift and this DIY helps you. So let's get started.
I will do the DIY for the selfmade bowl in a other post.
Es ist wieder einmal Zeit für ein DIY. Ich weiß, dass sehr viel Zeit vergangen ist, seit dem letzten DIY. Teilweise ist diese Geschenksidee mir der Hilfe meiner Schwester entstanden.
Ihr wisst, dass ich sehr gerne fotografiere. Ich habe mich dazu entschieden meiner Freundin Erinnerungen zu schenken. Ich mache nicht nur Bilder für meinen Blog, sondern auch um mich an Momente zu erinnern. Normalerweise habe ich alle meine Bilder auf meinem Computer und ich drucke sie nicht so oft. Ich drucke nur manchmal ein paar für meine Foto-Kette. Polaroids sind für mich ein schöner Weg um Fotos zu entwickeln. Ich mag wie sie ausehen und es ist so einfach Polaroids zu machen. Am Ende habe ich mich entschieden, ihr Polaroids zusammen mir einer selbstgemachten Schüssel zu schenken.
Vielleicht sucht ihr gerade eine Geschenksidee und dieses DIY hilft euch. Also starten wir.
Ich werde das DIY für die selbstgemachte Schüssel in einem anderen Beitrag machen.

POLAROIDS

Open Photoshop or GIMP.
At fist you need a tasperent layer with the size 1128 x 1417.
Now open a white layer with the same size.
Öffnet als erstes Photoshop oder GIMP.
Jetzt braucht ihr als erstes einen trasperente Ebene mit der Größe 1128 x 1417.
Nun öffnet ihr eine weiße Ebene mit der selben Größe. 

layers-.

Then make a 1x1 cut out of your white layer and delete it.
Dann schneidet ihr von der weißen Ebene eine 1x1 Fläche aus und löscht diese.

ausschneiden delete

Now place your picture between these two layers.
Nun müsst ihr nur noch euer Bild zwischen den beiden Ebenen platzieren.

place

Save your Polaroid as jpg.
After you have made all your Polaroids you can open them in Word, make them the size you want them to be and print them.
At the end you just need to cut them out.
Speichert eure Polaroids als jpg.
Nachdem ihr alle eure Bilder gemscht habt, öffnet ihr sie in Word, passt die Größe and und drückt sie aus. 
Am Ende müsst ihr sie nur noch ausschneiden. 


_MG_0202


Unterschrift Blog




5 comments:

  1. I love this! Such a great idea and I can´t wait to try it : )

    xx,

    Céline blogging on http://smultronstaellen.blogspot.co.uk/2015/03/wish-22-love-your-body-better.html

    ReplyDelete
  2. Such a fun post for people who dont have a polaroid, thanks for sharing

    follow for follow?:)

    xoxo

    http://hilarynirvana.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Dankeschön! Euer Blog ist wirklich toll. Man sieht, dass ihr euch viel Mühe gebt. Ich habe euch bei Bloglovin' hinzugefügt.

    lg Kate

    ReplyDelete

Thank you for your comment! I read all of them.

DESIGN BY SWEET ELECTRIC