Friday, 19 December 2014

DIY Snow Globe || Easy Christmas Gift



This is a really simple DIY for Christmas. Since I was little I have been loving snow globes. Walking through the Christmas Markets I always wanted one. When I saw this snow globes on Pinterest I needed to try it out.

Das ist ein wirklich einfaches DIY für Weihnachten. Seitdem ich ein kleines Kind war, liebe ich Schneekugeln. Schon immer wollte ich eine, wenn wir durch den Weihnachtsmarkt spazierten. Als ich dieses DIY auf Pinterest gesehen habe, musste ich es einfach ausprobieren.

You need :

  • a jar (ein Glas)
  • glycerin or soap (Glycerin oder Seife)
  • a figurine (eine Figur)
  • hot glue (Heißkleber)
  • glitter (Glitzer)
  • distilled water (destilliertes Wasser)

Step 1
Clean your jar and take of the lid. Now you need to glue your figurine into the jar or into the lid. Let it dry.
Putze dein Glas und nimm den Deckel ab. Jetzt klebst du deine Figur in das Glas oder den Deckel. Lass es trocknen.



Step 2
Fill the jar with the distilled water and add a bit of glycerin or soap.
Fülle das Glas mit destillierten Wasser und füge ein wenig Glycerin oder Seife dazu.


Step 3
Now you pour in some glitter. You can use any colour you want.
Jetzt gibst du nur noch Glitzer dazu.


Step 4
The last thing you need to do is to seal the lid.
Als letztes musst du nur noch den Deckel gut verdichten.





Unterschrift Blog


No comments:

Post a Comment

Thank you for your comment! I read all of them.

DESIGN BY SWEET ELECTRIC